Πως να χάσετε κιλά με την κρεατοφαγία («Carnivore Diet»)

Η διατροφή αποκλειστικά με κρέας (Carnivore Diet), είναι μια σχετικά νέα μόδα στον χώρο της διατροφής, η οποία αποκτά όλο και περισσότερους φανατικούς.

Με βάση τα αποτελέσματα που αναρτούν στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα όσοι ακολουθούν αυτήν την διατροφή, είναι αποδεδειγμένα ο πιο εύκολος τρόπος να χάσεις τα περιττά σου κιλά και να νιώθεις γεμάτος/η ενέργεια.

Και αναφέρω το «εύκολος τρόπος» και «γεμάτος ενέργεια», γιατί οι δίαιτες που συνιστούν συνήθως οι διατροφολόγοι, αφορά την μείωση των ποσοτήτων φαγητού (δηλαδή τις θερμίδες), την προτίμηση προϊόντων χαμηλών σε θερμίδες και λιπαρά κλπ, με αποτέλεσμα να έχεις μόνιμα μια ατονία και έλλειψη ενέργειας. Στην συγκεκριμένη δίαιτα μπορείς να τρως μέχρι να χορτάσεις, χωρίς να σε ενδιαφέρουν οι θερμίδες και τα λιπαρά.

Τι είναι η «Carnivore Diet»;

Θα έλεγα η πιο υγιεινή δίαιτα. Θα πρέπει να θυμάστε ότι δεν έχει σημασία το χάσιμο κιλών, αλλά το να νιώθεις καλά και να είσαι υγιής.

Για κάποιους ανθρώπους το είμαι καλά έχει και διαφορετική σημασία. Άλλος θέλει να έχει ενέργεια για να φέρει σε πέρας την εργασία του. Άλλος θέλει να έχει αντοχή για τις αθλητικές του δραστηριότητες. Άλλος να χάσει το περιττό λίπος.

Ο συγκεκριμένος τρόπος διατροφής μπορεί να σας βοηθήσει με τα παραπάνω και σε πολλά περισσότερα. Για παράδειγμα, πολλοί την δοκιμάζουν όταν έχουν δοκιμάσει την κετογονική δίαιτα και η ζυγαριά τους έχει κολλήσει ή όταν δεν νιώθουν καλά. Και αυτήν η διατροφή έχει δείξει ότι βοηθά σε πολλά πράγματα που δεν μπορούν οι άλλου είδους διατροφές.

Ωστόσο κανείς δεν είναι το ίδιο και κανείς δεν ξεκινά την διατροφή αυτή το ίδιο. Για παράδειγμα, όταν ξεκινά κάποιος την συγκεκριμένη δίαιτα, ακολουθεί ήδη μια άλλη διατροφή, είτε αυτήν είναι κετογονική, είτε vegan, είτε Μεσογειακή, είτε η κλασική δίαιτα μειωμένων θερμίδων.

Άλλος έχει προβλήματα στις αρθρώσεις του, άλλος αντίσταση στην ινσουλίνη, άλλος διαβήτη, άλλος ορμονικά προβλήματα.

Κανείς δεν είναι λοιπόν το ίδιο και κανείς δεν έχει την ίδια αντίδραση στην διατροφή αυτή ή δεν μπορεί να προσαρμοστεί το ίδιο εύκολα με κάποιον άλλο. Θέλει χρόνο, υπομονή και επιμονή, ως ότου το σώμα να αρχίσει να προσαρμόζεται σε αυτού του είδους την διατροφή.

Προσέξτε ότι αυτήν η διατροφή δεν έχει καμία σχέση με τις δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων.

Τι μπορώ να τρώω στην «Carnivore Diet»;

Στην συγκεκριμένη διατροφή μπορείς να τρως μόνο κρέας και νερό (ή και καφέ). Τίποτα παραπάνω. Είναι μια διατροφή βασισμένη αποκλειστικά σε ζωικά προϊόντα. Οτιδήποτε άλλο, πχ σαλάτα, χόρτα, ζυμαρικά, «low carb/fat» προϊόντα κλπ, δεν έχουν χώρο στο πιάτο σου.

Μπορείς για παράδειγμα να φας ένα μπιφτέκι γεμιστό, αλλά χωρίς σαλάτα ή πατάτες. Μπορείς να φας μπριζόλα σκέτη ή με μπέικον, αλλά χωρίς κάτι άλλο σαν συνοδευτικό. Η διατροφή αυτήν αφορά μόνο το κρέας και τίποτα άλλο.

Σε γενικές γραμμές, αν είναι κρέας, μπορείς να το φας άνετα. Το κόκκινο κρέας είναι το αγαπημένο όσων ακολουθούν αυτήν την δίαιτα. Το χοιρινό είναι καλύτερο από το κοτόπουλο, που θεωρείται χαμηλής ποιότητας κρέας, αλλά αν θέλεις να φας κοτόπουλο δεν πειράζει.

Επίσης και το ψάρι είναι πολύ καλή επιλογή. Μπορείς να τρως όσο ψάρι θέλεις.

Θα πρέπει να προσέξεις με τα αυγά και τα γαλακτοκομικά. Θα πρέπει να δοκιμάσεις με ή χωρίς αυτά για να δεις πως αντιδρά το σώμα σου.

Πολλοί είναι αυτοί που στατανούν τον καφέ όταν κάνουν αυτήν την δίαιτα. Δοκιμάστε με ή χωρίς καφέ και τσάι πως θα νιώθετε. Το καλύτερο είναι να κόψετε τον καφέ για έναν μήνα.

Είναι ασφαλές να ακολουθήσω την «Carnivore Diet»;

Το πρώτο πράγμα που θα αναρωτηθεί κάποιος είναι από που θα παίρνει τις βιταμίνες και τα άλλα στοιχεία που παρέχουν τα φυτά ή τα φρούτα. Οποιοδήποτε ακούει γι’αυτήν την διατροφή, αυτές τις απορίες έχει.

Με βάση τις νεότερες μελέτες, ο άνθρωπος δεν χρειάζεται τα φυτά ή τα φρούτα. Ο άνθρωπος χρειάζεται το λίπος, την πρωτεΐνη, τις βιταμίνες και τα μέταλλα. Και όλα αυτά τα παρέχει το κρέας. Τα φυτά δεν μπορούν να μας δώσουν ότι χρειαζόμαστε [1], γι’αυτό και ο άνθρωπος άρχισε να τρώει κρέας [2].

Σε αυτήν την διατροφή δεν χρειάζεται να λαμβάνετε κάποιο συμπλήρωμα βιταμινών ή μετάλλων, το κρέας τα προσφέρει όλα αυτά. Απλά θα πρέπει να τρώτε μέχρι να χορτάσετε και να προσέχετε το κρέας να είναι 100% κρέας, από κρεοπωλείο και όχι κάποιο μείγμα διαφόρων στοιχείων και συστατικών (πχ λουκάνικο, σαλάμι, ρολό κλπ).

3 σκέψεις σχετικά με το “Πως να χάσετε κιλά με την κρεατοφαγία («Carnivore Diet»)”

  1. αγαπητέ φίλε!! σε κάποιο άλλο αρθρο σου γράφεις ότι δεν σε παχαίνουν οι υδατάνθρακες αλλά το κρέας!!!! πως συμβαδίζουν αυτά???? επίσης εγώ έχω σακχαρώδη διαβήτη με αντίσταση στν ινσουλίνη,,,ποιά από τις δύο δίαιτες να προτιμήσω??? εκτιμώ πολύ τις απόψεις και σ΄΄ευχαριστώ για τον κόπο σου!!!

    Μου αρέσει!

    1. Γεια σου Σπύρο. Ναι, δεν έχεις άδικο, έτσι έγραφα, αλλά υπάρχει λόγος που προσθέτω διάφορες πληροφορίες. Για παράδειγμα, υπάρχουν εκατοντάδες άνθρωποι που έχουν δει αποτελέσματα είτε με δίαιτα αποκλειστικά με πατάτες, είτε με keto δίαιτα, είτε με vegan κλπ. Τι θέλω να πω; Δεν είμαστε ίδιοι και κάποιος είτε έχει αποτελέσματα με κάποιον άλλο τρόπο από τι ένας άλλος, είτε δεν θέλει να δοκιμάσει έναν συγκεκριμένο τρόπο.

      Επειδή θα θεωρούσα τον εαυτό μου στενόμυαλο αν επέμενα αποκλειστικά σε έναν και μόνο τρόπο, θεωρώ σωστό να παρέχω όλες τις πληροφορίες που μπορεί να μην ενδιαφέρουν μεν κάποιους, αλλά ίσως να ενδιαφέρουν ορισμένους, κάτι που κάνω και στο «παιχνίδι». Μπορεί για παράδειγμα ένας να θέλει να δοκιμάσει με ρουτίνες ή ατάκες, άλλος με χύμα τρόπο, άλλος μέσο παρέας, άλλος με την εμφάνιση, άλλος με το χιούμορ κλπ. Είμαι εδώ να δώσω πληροφορίες σε όλους, ωστόσο το τι θεωρώ σωστότερο για εμένα, θα το τονίσω και από εκεί και πέρα ο καθένας αποφασίζει τι θα κάνει.

      Τώρα για το κρέας, συνεχίζω να βρίσκω την υπερβολική κατανάλωση του επικίνδυνη, ειδικά αν συνδυάζεται με υδατάνθρακες. Για παράδειγμα, σε αυτό το video, μπορείς να δεις ότι όταν ο τύπος έφαγε κρέας με πατάτες, το σάκχαρο στο αίμα του άργησε πολύ περισσότερο να μειωθεί (κάτι που είναι επικίνδυνο γιατί προκαλεί ζημιές στο σώμα), από τι όταν δοκίμασε σκέτες πατάτες και είναι και διαβητικός φαντάσου (σε συνιστώ να τον βλέπεις, έχει πολύ καλές πληροφορίες).

      Μπορεί σε ένα άπειρο μάτι να θεωρηθεί ότι το λίπος απλά μείωσε το «spike» στην ινσουλίνη, ωστόσο στην πραγματικότητα το λίπος δεν αφήνει το σάκχαρο να μπει στα κύτταρα, δηλαδή προκαλεί αντίσταση στην ινσουλίνη, αυτό που έγραφα και στο άρθρο που ανέφερες.

      Επίσης, πρόσφατα ένας συνάδελφος φίλου, κόντεψε να πεθάνει από καρδιακό επεισόδιο. Η διατροφή του; Κρέας αρνίσιο κυρίως, κρασί και λίγα χόρτα. Επίσης κάπνιζε και έπινε ουίσκι. Στην δίαιτα που τον έβαλαν οι γιατροί στο νοσοκομείο, έχασε κιλά και ήρθε στα ίσια του. Η δίαιτα; Φρούτα, λαχανικά και όσπρια, με ελάχιστο κοτόπουλο το Σ/Κ.

      Η υπερβολική κατανάλωση σιδήρου από ζωικές τροφές, έχει συνδεθεί με καρδιακά προβλήματα. Ωστόσο αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρως καθόλου κρέας; Όχι, υπάρχουν μερικά τρικ για να το αποτρέψεις αυτό, πχ μπορείς να πιεις καφέ ή τσάι με γάλα έπειτα από ένα γεύμα.

      Μια ματιά στο τι έτρωγαν οι πρόγονοι μας μπορεί να μας λύσει πολλές απορίες. Πχ στην αρχαία Ελλάδα το κρέας ήταν σπάνιο. Το ίδιο ισχύει και για τον μεσαίωνα, όπου οι φτωχοί έτρωγαν αλεύρι ολικής αλέσεως, ψάρι, αυγά και μπέικον (δικό τους), αλλά και στην δεκαετία του ‘50. Και εννοείται δεν συγκρίνεται η ποιότητα των τροφών τους με τα σημερινά σκουπίδια που τρώμε.

      Από τις δικές μου δοκιμές, έχω δει την μέγιστη ενέργεια αλλά και καλύτερη λίμπιντο και στύση, όταν έκοβα το κρέας για 1-2 εβδομάδες (το έκανα για detox κυρίως). Άλλοι πάλι έχουν αναφέρει ότι είχαν καλύτερα αποτελέσματα όταν μείωναν 100% τους υδατάνθρακες και έτρωγαν μόνο κρέας και νερό (carnivore). Η συγκεκριμένη δίαιτα είναι υγιεινή μόνον όταν το κρέας προέρχεται από ελευθέρας βοσκής ζώα και όχι ταϊσμένα με προϊόντα σόγιας γιατί τότε έχουν περισσότερα Ω6 από τι Ω3 λιπαρά και μόνον καλό δεν είναι αυτό.

      Τώρα για τον διαβήτη που αναφέρεις, μπορείς να δοκιμάσεις νηστεία, υπάρχουν πάρα πολλές θετικές αναφορές. Επίσης πολλοί έχουν δει θετικά αποτελέσματα με δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες είτε με ζωικές τροφές, είτε vegan (πιο δύσκολη). Άλλοι πάλι έχουν δει αποτελέσματα με διατροφή υψηλή σε καλούς υδατάνθρακες και χαμηλή σε ζωικά λιπαρά. Αυτό τι σημαίνει ότι κάποιος λέει ψέματα; Όχι, απλώς ο καθένας δοκιμάζει και χρησιμοποιεί τον τρόπου που θεωρεί ότι του ταιριάζει στο δικό του lifestyle ή τον τρόπο που είδε καλύτερα αποτελέσματα.

      Μου αρέσει!

  2. ευχαριστώ πολύ αγαπητέ μου φίλε!!! πολύ ενδιαφέροντα τα όσα γράφεις!! πενήντα επτά μέρες τώρα τη σαρακοστή απέχω απο το κρέας,πλήν όμως δεν μπορώ να ρυθμίσω το σάκχαρό μου ,,παρά τις ινσουλίνες και τα φάρμακα που παίρνω!! τα γραφόμενά σου πάντα με ενδιαφέρουν!!! και πάλι σ’ευχαριστώ!!!!

    Μου αρέσει!

Ποια είναι η γνώμη σου;

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.